Na vsebinoNa glavni meni

Izgubljeni bralec

Samo Rugelj
Ocena gradiva
1 2 3 4 5
Samo Rugelj

Izgubljeni bralec

Nova študija o navadah slovenskih bralcev je nadaljevanje njegove Za vsako besedo cekin? Slovensko založništvo med državo in trgom iz leta 2010.

Zadnje obdobje je doživelo pretrese, zlasti v kriznem letu 2012. V času prejšnje države je bilo naslovov izdanih knjig v slovenskem jeziku precej manj kot sedaj (res pa je bilo tudi manj založb), a naklade so bile pri nekaterih avtorjih izjemno visoke, velik tržni delež so predstavljali individualni kupci. Število slednjih se je v zadnjem času drastično zmanjšalo, množice novih naslovov pa izidejo v precej skromnejših nakladah kot nekoč. Nekaj sprememb je prinesla še elektronska knjiga, pa virtualna dostopnost novitet. Tako si marsikateri zahtevnejši bralec knjige naroča že ob izidu v originalnem jeziku. Avtor se z nostalgijo spominja časov meščanskih zasebnih knjižnic, ki so bile v ponos lastnikom, sedaj pa so se nakupovalne navade slovenskih bralcev precej spremenile. Sorazmerno s temi spremembami raste obisk splošnih knjižnic, kar pa prinaša dodatne težave založbam. Dotakne se tudi vse glasnejših polemičnih mnenj o neustreznosti knjižnične nabave, saj naj bi se kupovalo in izposojalo preveč lahkega leposlovja, javna sredstva pa bi morali porabiti le za kvalitetnejša dela. Kot ugotavlja avtor, se pri tem pozablja, da gre v veliki meri za lokalna sredstva (denar občin), saj je država že močno znižala financiranje tega segmenta. Statistika izposoj tudi kaže, da kvalitetnejše gradivo (npr. zbirka Moderni klasiki) doseže le minimalen obrat – bralci si ga preprosto ne izposojajo dovolj.

V sklepni misli apelira na bralce, naj tudi z nakupom podprejo izdajo slovenskih knjig in obenem na ta način pokažejo, kaj jim je všeč in kaj bi želeli brati tudi v prihodnje. (MS)

Iskanje priporočil
  • Jezik

  • Ciljna skupina

  • Leto izida

  • Tema

  • Zvrst

  • Format

  • Oznake