“Modni pêle mêle” slovenske družbe med svetovnima vojnama
- Avtor: Maja Gombau010d
- Zvrst: Umetnost
- Jezik: slovenski
- Ciljna skupina: odrasli
- Leto izida: 2011
- Založba: Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
- Fizični opis: 384 str., 22 cm
Gre za kulturnozgodovinsko študijo, ki se na primeru mode, pojmovane kot znanilke modernih družb, ukvarja s procesom moderniziranja slovenske družbe v obdobju med obema svetovnima vojnama. Izraz »pele mele« (križ kraž) v naslovu, si je avtorica izposodila iz naslova modne rubrike v ženski reviji Žena in dom (1930–1941), hkrati pa želi z njim izraziti tudi težavnost tranzicije med tradicijo in modernimi težnjami tedanje slovenske družbe. Poleg definicij o oblačilni modi in moderni dobi, avtorica velik del študije posveča časopisnim medijem med obema svetovnima vojnama, saj so odigrali ključno vlogo pri reguliranju modne potrošnje in druge modne komunikacije. Zato v najobsežnejšem delu knjige kvantitativno in kvalitativno analizira njihove modne strani ter pri tem izpostavi tudi pomembno vlogo kulturnih posrednikov. (BŠ)