Na vsebinoNa glavni meni

Podzemni svetovi – Peter Gedei

O razstavi

Jamska fotografija sodi med zahtevnejše fotografske zvrsti. Ustvarjalec se mora dobro znajti v surovem jamskem okolju, še večji izziv pa je zanj pomanjkanje naravne svetlobe, ki predstavlja osnovno komponento fotografije. Slednje jamski fotograf premaguje z uporabo umetne svetlobe, ki jo kreativno umešča v prostor. Fotografa spremlja skupina jamarjev, ki so nepogrešljivi za transport opreme in aktivno sodelujejo tudi pri fotografiranju. Ko avtor v kader vključi jamarja, nakaže razsežnosti prostora, ki bi brez človeške figure ostale nepredstavljive. Tako je vsaka jamska fotografija tudi pomnik naporov in prizadevanja skupine, njihove dolge poti do podzemnega sveta, skozi ožine, brezna, dvorane.

O fotografu

Peter Gedei (1969), rojen in doma v Ljubljani, je svojo pot jamskega fotografa začel kmalu po vključitvi v ljubljanski jamarski klub Železničar, leta 1987. Potem ko je nekaj let nabiral izkušnje predvsem kot raziskovalec podzemlja, se je v začetku devetdesetih začel vse bolj posvečati jamski fotografiji.

Skozi leta je izpopolnjeval tehniko osvetljevanja in svoj kreativni pristop ter bil za svoje delo večkrat nagrajen z najvišjimi priznanji domačih in mednarodnih natečajev. Na prvem natečaju Poslikajmo Slovenijo, leta 2009, je njegova fotografija Kačne jame med 8500 prispelimi deli osvojila prvo mesto. Uveljavil se je kot eden najboljših svetovno znanih jamskih fotografov, ki se loteva tudi najbolj zahtevnih projektov. Fotografije redno objavlja v domačih in tujih tiskanih medijih, predstavlja zgodbe o obiskanih jamah, zadnja leta je dejaven tudi na družbenih omrežjih. Aktivno se ukvarja s stereo fotografijo in videom, je član stereoskopskega društva Ljubljana, soustanovitelj produkcijske skupine Place3D in dolgoletni prvi urednik revije Jamar. Dela kot oblikovalec pri mesečni reviji Monitor.

https://petergedei.com